Szent István Egyetem
KAROK
A SZENT ISTVÁN EGYETEMEN
GYORSKERESÉS
A SZIE OLDALAIN

  Befejeződött az egyetem harmadik tanéve

  Szent István Előadás

  Tudás és erkölcs

  Dr. Szendrő Péter rektor tanévzáró gondolatai

  Nagyváthy János-díjasok

  Aranydiplomások

  Gödöllői Gazdanapok

  Integrációt vetőmagtól az értékesítésig

  Összkomfort a kollégiumban?

  Támasz-pont a művelődési központban

  Egy lépcső előre

  Együttműködik az ÁSZ és az egyetem

  Gödöllőn találkoznak a világ pelekutatói

  Dr. Csepregi Pál

  Környezetvédelmi pályázat

  Fordulat a könyvpiacon

  Ökológia - termesztés-ökológia

  Mezőgazdasági kultúránk bécsi emlékhelye

  Meg kell találni a közös piaci érdekeket

  Tanévzáró juniális Babatvölgyben

  Rajtkövön a megújuló energiaforrások

  Ajándék Esztergomból

  Felmérés az agrárértelmiségről

  A táj változásai a Kárpát-medencében

  Tanszálloda és borlovag avatás Gyöngyösön
EGYETEMI
ÚJSÁG IV. évfolyam 9. szám
 

Ajándék Esztergomból

Suzuki a laboratóriumban

A Magyar Suzuki Rt. a Gépészmérnöki Kar oktatási feladatainak segítésére egy Suzuki Swift 1,0 GL személygépkocsit ajándékozott a Jármű- és Hőtechnika Tanszéknek. Az Esztergomban készült autót május 29-én adta át Fórián István kereskedelmi vezérigazgató-helyettes dr. Beke János egyetemi tanárnak, a kar dékánjának.

- Néhány éve határozta el a Jármű- és Hőtechnika Tanszék, hogy gépjármű-technikai laboratóriumot hoz létre - mondta az átadási ünnepségen dr. Beke János dékán. - A személygépkocsi-gyártás és fejlesztés gyakorlati oktatásában most minőségi változást eredményez, hogy a Magyar Suzuki Rt. kellemes meglepetésként egy korszerű gépkocsit bocsátott a rendelkezésünkre. A járműtechnika szakirány ma is a legkedveltebbek közé tartozik, a hallgatók 30 százaléka ezt választja, s nem lehet kétséges, hogy a jövőben még népszerűbb lesz. A Gépészmérnöki Kar hagyománya a gyakorlatorientált képzés. Ennek egyik terepe a laboratórium, a másik az élenjáró üzemekben történő gyakorlatok. A Magyar Suzuki Rt. több éve fogad gödöllői hallgatókat, akik korszerű termeléstechnológiát, és termelési kultúrát tanulnak Esztergomban.

Fórián István vezérigazgató-helyettes a gépkocsit átadva elmondta, hogy az idén tavasszal készült el a félmilliomodik Suzuki Magyarországon, s ennek kétötöde hazánkban fut. Ismerve az itthoni gépkocsiállomány átlagéletkorát, van még piaca ennek a kisautónak.

A Jármű- és Hőtechnika Tanszék vezetője, dr. Vas Attila egyetemi tanár lapunknak elmondta, hogy a hallgatókkal együtt eddig a saját kocsiján végzett féklassulás-mérést, mint ahogyan a rugózási tulajdonságok mérését bemutató tanár is a saját autóját használta erre a célra. Az ajándék Suzukin a motor működésének, valamint a kerékösszetartásnak és kiegyensúlyozásnak a mérését is gyakorolhatják majd a hallgatók. A gödöllői gépészek helytállnak az Audi, a Rába és a Suzuki gyárban, és sok képviseleten, így - nem kell messzire mennünk - az egyetemi bevezető út sarkán működő Autócentrumban, a Volkswagen gödöllői márkakereskedésében is.

Milyen gépészmérnökökre van szüksége a Suzukinak? Fórián István készségesen válaszolt kérdésünkre.

- Nálunk a belső kommunikáció nyelve is az angol. Azt mondhatom tehát, hogy szükségünk van jól képzett gépészmérnökökre, de tárgyalóképes angol nyelvtudással. Az idegen nyelv ismerete több szempontból nélkülözhetetlen. Olyan a minőségbiztosításunk, hogy 2 perc 56 másodpercenként 100 százalékosan tökéletes autóknak kell elhagyniuk a gyártószalagot. A beszerzőhálózattal foglalkozó mérnökök 260 beszállítóval tartanak kapcsolatot. Közöttük 55 cég magyar, a maradék külföldi, spanyol, francia, német. Velük napi telefonkapcsolatban állnak a mérnökök, s náluk a testbeszéd nem egészítheti ki a szaknyelv ismeretét. Egy-egy alkatrész esetleges meghibásodása esetén el kell magyarázniuk, hogy milyen ellenintézkedést kell tenniük a szállítóknak. A gyártósorokon is alkalmazunk mérnököket, főként olyanokat, akik már eltöltöttek egy bizonyos időt más munkakörben a gyárban. Nekik nagy gyakorlati tapasztalatra van szükségük.

Arra is kíváncsiak voltunk, hogy milyen a megítélése a három magyarországi gépészmérnöki karon végzett szakembereknek a Suzukinál. A kereskedelmi vezérigazgató-helyettes nem állított fel sorrendet, elmondta viszont, hogy a határon túl élő magyar ajkú mérnökök közül is többet foglalkoztatnak. A beszerzés vezetője például Kolozsvárott végzett.

B. G.

   Morgan Hill Consulting 2003 ® Szent István Egyetem Gödöllő